چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Wednesday, 15 May , 2024

  • یکشنبه / 16 آگوست 2020 / 12:25
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 10985
  • خبرنگار : 104

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت قرمز شرایطی است که باتوجه به تعریف وزارت بهداشت روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از سه نفر در مراکز درمانی بستری شوند.

وی افزود: برای هر ۱۰۰ هزار نفر دو نفر بستری در روز وضعیت نارنجی تعریف شده و رقمی کمتر از این آمار نشان از خروج از وضعیت هشدار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اعلام وضعیت سفید ممکن است موجب کاهش حساسیت‌ها و به طبع آن رعایت کمتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شود که خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنان در بیمارستان‌های خوزستان بیماران کرونایی بستری هستند اما آمار بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر از یک نفر است یعنی روز گذشته در خوزستان با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون ۸۰۰ هزار نفر، ۳۶ نفر بستری شدند.

فرهاد ابول‌نژادیان بیان کرد: آمار موارد بستری در دو شهرستان بالای ۳ نفر در روز است که به این ترتیب وضعیت کرونا در آن شهرها قرمز اعلام شده است.

وی با اشاره به تشکر رئیس جمهور از مردم، کادر درمان و مسؤولین، تصریح کرد: باید توجه داشت که همچنان خطر در استان خوزستان وجود دارد و حفظ شرایط تماما به رفتار مردم بستگی دارد.

ابول‌نژادیان گفت: متاسفانه مردم استان خوزستان در حال سفر به سایر استان‌های کشور هستند که با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونا در استان‌های دیگر این موضوع زنگ خطری برای خوزستان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار