چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Wednesday, 15 May , 2024

  • جمعه / 21 آگوست 2020 / 13:02
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 11160
  • خبرنگار : 104

سیاه‌پوش شدن خوزستان در عزای امام‌حسین(ع)

همزمان با فرارسیدن ماه‌محرم و ایام شهادت امام‌حسین(ع)، جای‌جای استان خوزستان با افراشتن بیرق‌های عزا و برپایی مواکب، حال و هوای حسینی گرفت.

همزمان با فرارسیدن ماه‌محرم و ایام شهادت امام‌حسین(ع) و یاران شهیدش، جای‌جای استان خوزستان با برافراشتن بیرق‌های عزا و برپایی مواکب، حال و هوای حسینی گرفت.

به مناسبت ایام محرم‌الحرام، مساجد و هیئات‌مذهبی کلان‌شهر اهواز، با نصب پرچم‌های سیاه و فضاسازی محیطی به نشانه عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان حضرت‌اباعبدالله الحسین(ع) سیاه پوش‌شدند.

هیات‌های مذهبی و عزاداری در شهرها و روستاهای خوزستان نیز با آماده‌سازی حسینیه‌ها و تکایا آماده پذیرایی از عاشقان حسینی هستند.

مواکب مردمی و ایستگاه‌های صلواتی که امسال به خاطر شیوع بیماری ویروس منحوس کرونا محروم از توزیع هرگونه موادخوراکی و ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند با پخش نذورات فرهنگی و بهداشتی و نیز پخش مداحی به استقبال محرم می‌روند.

آیین عزاداری امسال ماه‌محرم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان متفاوت‌تر از سالیان گذشته در مساجد، هیئات، حسینه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان
دستورالعمل‌های بهداشتی جهت برگزاری مراسمات ماه‌محرم و صفر از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و در این دستورالعمل‌ها موارد متعددی از جمله کاهش زمان مراسم به دو ساعت، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از اجباری از ماسک آمده است.

نبی‌زاده گفت: حرکت هیئات عزاداری به ویژه زنجیرزنی در سطح شهر ممنوع است. همچنین حرکت دسته‌جات طبل‌زنی و سنج‌زنی هم ممنوع اعلام گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماه‌محرم از جمعه ۳۱مردادماه ۹۸ آغاز می‌شود و بنا به رسم دیرینه در استان خوزستان، مردم مومن و محبین اهل‌بیت(ع) با برتن کردن لباس سیاه و برپایی مجالس وعظ و روضه به استقبال ماه حزن و اندوه آل‌محمد(ع) می‌روند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار