جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Friday, 17 May , 2024

  • سه‌شنبه / 3 نوامبر 2020 / 11:33
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 13785
  • خبرنگار : 104

اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان /مسجدسلیمان کماکان در وضعیت بحرانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازگفت: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان از نظر شیوع کرونا، مسجدسلیمان کماکان در وضعیت بحرانی قرار دارد و محدودیت‌ها از امروز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

فرهاد ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز بعدازظهر درجمع خبرنگران اظهار کرد: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان از نظر شیوع کرونا، مسجدسلیمان کماکان در وضعیت بحرانی(فوق پرخطر) قرار دارد و محدودیت‌های اعلامی برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از امروز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و تنها اصناف ضروری در این شهر قادر به فعالیت هستند.

وی گفت: با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان کووید۱۹، شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته‌اند.

ابول نژادیان ادامه داد: به مردم هشدار میدهیم تا از برگزاری مراسمات ترحیم، عروسی و هرگونه تجمع به شدت پرهیز کنند و فرمانداری‌ها نیز مکلف شدند تا با همکاری سایر دستگاه‌ها از برگزاری هرگونه تجمع در شهرها جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بی تفاوتی بخشی از جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده تا روند بستری بیماران بدحال که نیازمند بستری در بخش ICU باشند افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی اظهارکرد: برخلاف هفته‌های گذشته، هیچ نقطه‌ای از استان در وضعیت سفید قرار ندارد و با ادامه این روند مجبور به اعلام درخواست، جهت اعمال محدودیت‌های شدیدتر در سطح استان خواهیم شد.

ابول نژادیان گفت: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها است و انتظار میرود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار