شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 18 May , 2024

افتتاح قرارگاه محرومیت زدایی سردار غوابش

با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) و مسئول بسیج سازندگی خوزستان در منطقه کوی ابوذر اهواز(حصیرآباد) قرارگاه محرومیت زدایی شهید غوابش در مسجد امام حسن مجتبی این منطقه افتتاح شد.

به گزارش خوز آنلاین، نقل بسیج سازندگی خوزستان، سردار شاهوار پور روز جمعه در بازدید از مناطق حصیر آباد و منبع آب و افتتاح قرارگاه شهید غوابش عنوان کرد: محرومیت یکی از آسیب های جدی هست که هم شکاف طبقاتی  و هم  بی عدالتی را به رخ می کشد.

سردار حسن شاهوار پور با اشاره به اینکه همه باید برای کمک به هم نوع و از بین بردن محرومیت ها تلاش کنیم مطرح کرد: خوشبختانه تاکنون  با یاری مردم، خیرین و گروه های جهادی بسیج و سپاه کمک های مومنانه زیادی جمع آوری و در اختیار خانواده های نیازمند قرارگرفت، در بحث کمک های مومنانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان توزیع در سراسر استان انجام شد، در مباحث سیل سال گذشته تلاش های زیادی به همت نیروهای جهادی انجام شد.
وی با اشاره به طرح کرامت در اهواز بیان کرد: ما باید همواره در کنار مردم باشیم چندسالی است که به صورت  قرارگاهی نیروهای جهادی بسیج  و سپاه در حال تلاش در چندین دهستان هستند و در قالب طرح کرامت ۶ نقطه در اهواز کمک های معیشتی صورت گرفت.
 فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به توافق نامه با شرکت فولاد خوزستان و نی شکر  بیان کرد: برای تعمیر و بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی با صنایع فولاد توافق نامه داشتیم همچنین با شرکت کشت و صنعت نی شکر این توافق صورت گرفت تا در بحث محرومیت زدایی یاری رسان مردم باشیم که رضایت مردم را به همراه داشت.
سردار شاهوار پور به تداوم کار در حوزه فرهنگی، آموزشی توانمند سازی و اشتغال مردم در مناطق محروم  اشاره کرد و گفت: با یاری دستگاه های اجرایی در سطحی که بتوانیم برای توسعه و پیشرفت تلاش می کنیم و در برنامه مسکن دار کردن اقشار ضعیف، جذب و پشتیبانی آن ها  و کاهش آسیب های ناشی از  اختلاف طبقاتی و تبدیل این آسیب ها به فرصت در اقدام هستیم.
سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به افتتاح  قرارگاه محرومیت زدایی شهید غوابش گفت: این قرارگاه چهار محور دارد که شامل حصیرآباد، چهارصد دستگاه، آل صافی و بیست متری شهرداری می باشد که خانه ها شناسایی شدند و با راهنمایی پایگاه بسیج مسجد و توسط گروه های جهادی مردمی و بسیج سازندگی تعمیر و بازسازی می شوند و نیز بسیج سازندگی نقش پشتیبانی و تامین کننده  منابع مالی و مصالح ساختمانی برای این حرکت های جهادی خواهد بود.
وی افزود: از این قرارگاه ها در همه مناطق محروم و حاشیه  شهرها در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که ان شالله شاهد ریشه کنی محرومیت در سطح استان  خواهیم بود.
در این بازدید همچنین در کوی شهید سلیمانی(منبع آب اهواز) در بین نوجوانان و مردم حضور پیدا کردند و علاوه بر دلجویی و بازدید از خانه های که خطر سقوط دارند و صحبت با اهالی منطقه و شنیدن مشکلات شان، لوازم ورزشی، پتو، بخاری و…. به آن ها هدیه دادند.
سردار شاهوار پور در حضور نوجوانان توصیه هایی درباره لزوم شناخت آسیب های در معرض جوانان و نوجوانان در منطقه مثل اعتیاد و پیشگیری از این گونه اسیب ها بیان کردند و نیز در بازدید از  منازل آسیب دیده تاکید فراوانی در باره رعایت ایمنی اهالی با توجه به خطر سقوط سنگ های بزرگ از کوه روی خانه ها داشتند.
شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار