جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

Friday, 26 July , 2024

ورود توده گرد و خاک به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به دلیل وزش باد شدید در کشورهای عراق و سوریه شرایط تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به خوزستان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وجود دارد.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دمای هوای خوزستان از فردا چهارشنبه تا شنبه هفته آینده کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگراد است، افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی طی امروز نیز وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر را برای برخی مناطق خوزستان نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به کمینه و بیشینه هوا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۵۲.۲ و ایذه با ۲۲.۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان به خود اختصاص دادند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: حداکثر دمای اهواز نیز در این مدت ۵۱.۱ گزارش شده و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد بوده است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: وزش باد به‌ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان طی امروز متوسط تا شدید بوده و برخاستن گرد و غبار موقت نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وزش باد شدید در کشورهای عراق و سوریه شرایط تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ آن به خوزستان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وجود دارد، که این موضوع سبب افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار