جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

Friday, 26 July , 2024

  • پنج‌شنبه / 23 ژوئن 2022 / 10:39
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 20402
  • خبرنگار : 104

شایعه تا واقعیت سلب میزبانی صنعت نفت در آبادان/حرف‌وحدیث‌ها درباره سازه ورزشگاه تختی

آیا صحبت‌های مطرح شده در خصوص سازه ورزشگاه تختی آبادان، می‌تواند منجر به سلب میزبانی از تیم صنعت نفت آبادان در فصل آینده لیگ برتر شود؟

در چند روز گذشته اخبار متناقضی مبنی بر ناتوانی ورزشگاه تختی آبادان برای میزبانی از بازی‌های تیم صنعت نفت آبادان در فصل آینده لیگ برتر در محافل خبری و فضای مجازی دست به دست شد.

این اخبار که از قول واحد ایمنی و HSE شرکت پالایش نفت آبادان منتشر شده بود، نگرانی در دل هواداران باشگاه صنعت نفت آبادان بابت از دست رفتن میزبانی از بازی‌های این تیم در آبادان به وجود آورد که خبرنگار فارس، پس از بررسی‌هایی که صورت داد، صحت و سقم ماجرا را از مهندسان ایمنی پالایشگاه آبادان، پیگیری کرد.

بر این اساس، مشخص شد که شرکت پالایش نفت آبادان پس از اتفاقی که برای ساختمان مترپل رخ داد، مقارن با سایر نهادهای مسئول به واکاوی و بررسی ساختمان‌ها و اماکن خود پرداخته و ورزشگاه تختی نیز، یکی از سازه‌های مورد بررسی قرار گرفته توسط واحد مهندسی این دستگاه صنعتی بوده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ورزشگاه تختی آبادان در سال‌های گذشته در بخش جایگاه ویژه مشمول افزایش بنای غیراصولی شده و ساختمان میانی سکوهای این ورزشگاه را از حالت استاندارد خارج کرده است.

بر اساس ریسک ایجاد شده در سازه جایگاه ویژه ورزشگاه تختی، بنایی که اضافه بر ظرفیت به ساختمان افزوده شده، باید تعدیل و از جایگاه میانی ورزشگاه تختی آبادان برچیده شود که بر اساس آن، جایگاه ویژه ورزشگاه تختی که به نوعی ساختمان اداری آن نیز محسوب می‌شود، در بخش نما باید دو متر عقب‌نشینی داشته باشد.

به همین منظور، ساز و کار انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات استانداردسازی جایگاه ویژه ورزشگاه تختی آغاز شده و سعی بر آن است که پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر از نیمه دوم مردادماه، کار مرمت آن به پایان برسد تا ورزشگاه تختی بتواند پذیرای تیم صنعت نفت و هوادارانش باشد.

بنا بر گفته مهندسین شرکت پالایش نفت آبادان، ضلع غربی ورزشگاه تختی آبادان از لحاظ ایمنی مشکل خاصی ندارد و تنها در ضلع غربی، در برخی نقاط آن استهلاک بتن به وجود آمده که آن نیز در خلال کار مرمت جایگاه ویژه، ترمیم خواهد شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار