سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Tuesday, 7 May , 2024

  • جمعه / 15 جولای 2022 / 18:53
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 20528
  • خبرنگار : 104

برگزاری جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت امشب ساعت ۲۱ در اهواز

دبیر برگزاری جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت اهواز از نمایش بازسازی واقعه غدیر، اجرای سرود سلام فرمانده ، مسابقات نقاشی، برپایی غرفه عفاف و حجاب و نورافشانی در قالب جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت خبر داد.

محمد مقامی روز جمعه ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت به تمامی مردم ولایتمدار و شهید پرور اهواز گفت: باتوجه به اینکه ایام عید غدیرخم را در پیش داریم و اهمیت آن نیز دیگر برای همه شیعیان مشخص است مراسمی در این خصوص توسط حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) تابعه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) و با همکاری حوزه بسیج خواهران حضرت معصومه (س) پیش بینی شده است.

 

وی افزود: زنده نگه داشتن واقعه غدیر و گرامیداشت این روزهای ارزشمند و تاریخی برای معرفی هرچه بیشتر حماسه های عاشورایی از ضرورت ها برای جامعه کنونی و نسل های جوان است.

 

دبیر برگزاری جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت اهواز ادامه داد: امروز جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب از اقشار مختلف از دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، کارمند، کارگر و کاسب همه دور هم در قالب نیروهای بسیجی جمع شده‌اند‌ تا برنامه بازسازی واقعه غدیر را که همواره دشمن به دنبال تحریف آن است، مشاهده کنند.

 

وی بیان کرد: تاکنون آشنایی با واقعه غدیر شاید بیشتر از طریق نوشته ها و تصاویری بوده که در فضای مجازی یا در رسانه‌ها منتشر شده است اما اکنون بازسازی این واقعه در این مراسم باشکوه اثربخشی بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

 

مقامی گفت: هزاران سال از واقعه غدیر می گذرد اما بازسازی این واقعه با هدف ترویج و انتقال فرهنگ شیعه می تواند در شناخت نسل جوان از این واقعه بسیار موثر باشد.

 

وی اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان در این واقعه تاریخی به کارگردانی کارگردانان باتجربه ایفای نقش می کنند و در کنار آن نیز چهار غرفه حجاب و عفاف، اشتغالزایی و خوداشتغالی ، نقاشی برای معرفی واقعه غدیر و ایستگاه صلواتی پیش بینی شده است.

 

دبیر برگزاری جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت اهواز گفت: علاوه بر بازسازی واقعه غدیر ، برنامه مداحی، نورافشانی و مسابقاتی نیز برای عموم پیش بینی شده است.

 

وی تصریح کرد : همچنین اجرای سرود سلام فرمانده توسط گروه سرودی متشکل از ۱۰۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر و همزمان با همخوانی مردم، از دیگر برنامه های محوری این مراسم باشکوه است.

 

مقامی افزود: جا دارد از مجموعه فرماندهی و رییس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۹۲ زرهی ارتش، مجموعه فرهنگی سپاه ولیعصر(ع) ، معاونت اردویی و گردشگری سپاه ولیعصر(عج) و فرماندهی محترم ناحیه امام علی(ع)، مجموعه شهرداری اهواز، شورای امام علی(ع) و دستگاه‌های همراه در اجرای این مراسم، قدردانی کنیم.

 

جشن بزرگ طلوع امامت و ولایت اهواز ساعت ۲۱ امشب در محل بلوار ساحلی شرقی جنب پارک ربیع در زمین های خاکی شهدای کوی جمهوری اسلامی برگزار می شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار