شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

در شبانه روز گذشته؛ مراجعه چهار هزار و ۹۴۹ بیمار کرونایی به مراکز درمانی خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شبانه روز گذشته چهار هزار و ۹۴۹ بیمار دارای علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند.

دکتر محمدحسین سرمست بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۸۶۳ نفر دارای علائم شدید، تست کرونا گرفته و ۴۰۱ مورد مثبت شناسایی شد که از این تعداد ۲۵ نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ۷۶ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان های خوزستان بستری هستند همچنین ۱۳ بیمار بدحال و اینتوبه ای در مراکز درمانی این استان تحت درمان می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: متاسفانه در خوزستان استقبال خوبی از واکسیناسیون صورت نمی گیرد لذا از مردم انتظار داریم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند. در صورت ازدحام مراجعه و احساس نیاز مراکز واکسیناسیون خوزستان افزایش می یابد.

مراجعه سه هزار نفر در یک روز برای تزریق واکسن

وی با بیان اینکه در شبانه‌ روز گذشته سه هزار نفر در خوزستان برای تزریق واکسن مراجعه کردند افزود: پیش از این در یک شبانه‌ روز بالای ۶۰ هزار تزریق واکسن در خوزستان انجام شد.

سرمست گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در استان ۸خوزستان ۶ درصد، نوبت دوم ۷۴.۵ درصد و نوبت سوم ۳۵ درصد است.

پوشش ۱۱ درصدی واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال خوزستان

وی با بیان اینکه پوشش نوبت اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۸۵ درصد و نوبت دوم آنها ۶۹ درصد است افزود: همچنین پوشش واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال استان حدود ۱۴ درصد است. با توجه به تعطیلی مدارس، اکنون فرصت مناسبی برای واکسیناسیون دانش آموزان است تا پیش از شروع مدارس واکسیناسیون شان تکمیل شود.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار