شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • سه‌شنبه / 16 آگوست 2022 / 11:49
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21000
  • خبرنگار : 104

افزایش آمونیوم و کاهش اکسیژن، دلیل تلف شدن ماهی‌های ماهشهر

مدیر آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مطرح شدن وجود آمونیوم در آب به عنوان دلیل تلف ماهیان ماهشهر، گفت: به صورت طبیعی رشد جلبکی، کاهش اکسیژن محلول و افزایش میزان آمونیوم رخ می‌دهد و منجر به مرگ و میر ماهیان می‌شود.

صغری رستمی در خصوص دلیل تلفات ماهیان در حوضچه استحصال نمک در ماهشهر اظهار کرد: در پی تلفات آبزیان در حوضچه‌های استحصال نمک شرکت پتروشیمی بندر امام(ره) تیم کارشناسی به منطقه اعزام و نمونه‌برداری‌ها انجام شد.

وی افزود: شواهد و نمونه‌برداری‌ها نشان می‌دهد این حوضچه‌های استحصال نمک به شدت دچار کاهش میزان آب شدند، گرمای شدید هوا، دمای بالای آب و رشد جلبکی در این منطقه موجب شده مقادیر پایین اکسیژن محلول در نمونه آب مشاهده شود و میزانی آمونیوم نیز در نمونه‌های آب وجود داشته باشد.

مدیر آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: البته به صورت طبیعی، رشد جلبکی، کاهش اکسیژن محلول و افزایش میزان آمونیوم رخ می‌دهد و منجر به مرگ و میر ماهیان می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی وجود نیترات آمونیوم در آب را عامل مرگ ماهیان عنوان کرده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار