شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

۹۰ طرح فاضلاب در خوزستان بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی ودفع اصولی فاضلاب ۸۸ طرح فاضلاب در شهر اهواز و ۲ طرح در شهرهای استان خوزستان بهره برداری شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز در چهار محور اصلاح نقاط ریزشی، توسعه شبکه، احداث تاسیسات و شبکه جدید و حفاری و لوله رانی به روش میکرو تونل برنامه ریزی شده است، افزود: ماهیت اجرایی طرح‌های فاضلاب به صورتی است که به محض اتمام بخشی از شبکه اصلاح شده و یا اصلاح نقطه مدنظر ریزشی که پیش از این موجب انسداد در شبکه و پس زدگی فاضلاب می‌شد بلافاصله در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بالغ بر ۸۸ طرح و جبهه کاری در طرح فاضلاب اهواز با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی بلافاصله در مدار بهره برداری قرار گرفتند و این امر ضریب پایداری شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر اهواز را ارتقا داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز در جبهه های کاری متفاوت با هدف رفع پس زدگی فاضلاب، بهبود آثار زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی مناطق سطح شهر اهواز انجام شده است.
وی در ادامه اجزای این طرح را برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل اجرای اصلاح نقاط ریزشی خط فاضلاب، اجرای خطوط انتقال، اجرای ترمیم و مرمت نوارهای حفاری، اجرای شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی، احداث منهول پمپ، تکمیل شبکه های فاضلاب، اجرای خط اصلی جمع کننده فاضلاب،اجرای خطوط انتقال برق هوایی و زمینی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ، احداث ایستگاه پمپاژ و نصب انشعابات فاضلاب در شهر اهواز و شهرستان‌ها است.
وی ادامه داد: در جریان عملیات اجرایی طرح فاضلاب اهواز برای نخستین بار در استان با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز و مشخصا دستگاه تی بی ام و میکروتونلینگ عملیات حفاری به روش لوله رانی در عمق زمین و بدون نیاز به شکافت آسفالت و ایجاد ترانشه صورت گرفت که این عملیات در نوع خود منحصر به فرد است.
وی طرح‌های هفته دولت در بخش فاضلاب این شرکت را مربوط به شهر اهواز ، بندرامام و خرمشهر عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص سیمای کلی طرح فاضلاب شهر بندرامام و خرمشهر نیز گفت: عملیات اجرایی تکمیل شبکه و انشعابات خانگی فاضلاب و احداث ایستگاه پمپاژ بالابر فاضلاب شهرک کمیته امداد شهر بندرامام با احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب (اصلی و فرعی) ، نصب ۶۰ فقره انشعابات فاضلاب و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت متوسط یک هزارو ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ارزش ریالی۱۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت بهره برداری می‌شوند.

وی افزود: در شهر خرمشهر طرح عملیات اجرایی احداث یک باب ایستگاه پمپاژ کوت شیخ به ظرفیت متوسط چهار هزار مترمکعب در شبانه روز و ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار