پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

Thursday, 18 April , 2024

  • سه‌شنبه / 30 آگوست 2022 / 12:15
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 21325
  • خبرنگار : 104

فرماندار دشت آزادگان: زائران ایرانی حاضر در عراق، در سلامت‌اند / به مرزها مراجعه نکنید

فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر خودداری از مراجعه به مرز گفت: بر اساس پیگیری‌ها زائران ایرانی که در عراق حضور دارند در سلامت هستند و تاکنون مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.

حمید سیلاوی ، اظهار کرد: با توجه به ناآرامی‌ها در عراق، مسئولان عراق اعلام کردند تا اطلاع ثانوی از پذیرش زائران ایرانی معذور هستند. چندین بار برای از سر گرفتن روال عادی اعزام زائران با مسئولان عراقی مذاکره شد اما با توجه به شرایط ناآرامی در این کشور فعلا اجازه ورود زائران به عراق داده نشده است بنابراین از زائران اربعین حسینی فعلا به مرزها مراجعه نکنند.

وی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شده است به زائران ایرانی که در عراق حضور دارند و همچنین اتباع عراقی که در ایران هستند، اجازه داده شود که به کشور خود برگردند.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به آمادگی برای اعزام زائران به عراق به محض رفع مشکل امنیتی در عراق و بازگشایی مرز، گفت: اکثر زائرانی که به مرز چذابه مراجعه کرده بودند از هم‌استانی‌ها بوده‌اند که اکنون به مبداء برگشته‌اند اما تعدادی از زائران از دیگر استان‌ها نیز حضور داشتند که در مواکب اسکان داده شده‌اند و احتمالا تا بعد از ظهر تصمیم خود برای برگشت به مبداء را می‌گیرند.

سیلاوی با تاکید بر خودداری از مراجعه به مرز بیان کرد: بر اساس پیگیری‌ها، زائران ایرانی که در عراق حضور دارند در سلامت هستند و تاکنون مشکلی در این خصوص گزارش نشده است. رایزنی‌ها برای حفظ سلامت زائران در حال انجام است و خوشبختانه عراق همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

وی عنوان کرد: زائرانی که در عراق حضور دارند از تردد در سامرا و کاظمین بپرهیزند و فعلا در نجف و کربلا مستقر شوند و به محض برقراری آرامش به مسیر خود برای زیارت ادامه دهند یا برای برگشت به ایران اقدام کنند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار