شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • سه‌شنبه / 15 آگوست 2023 / 11:57
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21664
  • خبرنگار : 104

افزایش دما و بیشتر شدن حوادث آتش سوزی در اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از افزایش تعداد حوادث آتش‌سوزی به دلیل گرمای هوا در این کلانشهر خبر داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به افزایش تعداد حوادث آتش‌سوزی به دلیل گرمای هوای از ابتدای سال تاکنون ۳۳۸۰ حادثه امداد و نجات و اطفای حریق داشتیم که خوشبختانه همکاران ما توانستند ۱۵۳۱ نفر را نجات دهند.

ابراهیم قنبری با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در فصل تابستان توسط همشهریان، اظهار داشت: خاموش کردن وسایل برقی و جدا کردن دو شاخه‌ها از پریز به هنگام استفاده نکردن از وسایل برقی، به جهت کاهش خطر‌های آتش‌سوزی بسیار مورد اهمیت است.

وی با بیان این که در اماکن تجاری و مسکونی به هیچ عنوان راه‌های خروج اضطراری و پاگرد‌ها نباید مسدود شود، ادامه داد: از قفل آویز نباید برای در‌های خروجی ساختمان استفاده شود، چرا که در زمان حادثه منجربه تاخیر در خروج ساکنین و اختلال در امداد رسانی همکاران ما شده و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

قنبری با اشاره به افزایش آمار حوادث به دلیل گرمای هوا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۳۸۰ حادثه امداد و نجات و اطفای حریق داشتیم که خوشبختانه همکاران ما توانستند ۱۵۳۱ نفر را نجات دهند.

وی گفت : علت بیشترین حوادث اتصالی برق بوده که تقاضا داریم همشهریان تما نسبت به بازدید ادواری از سیم‌کشی ساختمان خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش‌نشانان روزانه حدود ۲۷ مورد حادثه را در گرمای طاقت فرسا پوشش می‌دهند و امیدواریم  با رعایت اصول ایمنی توسط همشهریان شاهد کمترین حادثه در شهر باشیم.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار