سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

Tuesday, 16 April , 2024

  • سه‌شنبه / 15 آگوست 2023 / 10:50
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21649
  • خبرنگار : 104

تدوین چالش‌های آموزش ابتدایی در خوزستان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به نظرسنجی انجام شده از معلمان استان خوزستان، چالش‌های آموزشی در هفت محور تدوین شد که یکی از آن‌ها توانمندسازی نیروی انسانی بود و بر این اساس، ۸۲۷ هزار ساعت کارگاه توانمندسازی ویژه معلمان دوره ابتدایی در استان برگزار شده است.

سیده فرانک موسوی، با اشاره به بررسی وضعیت آموزشی دانش‌آموزان ابتدایی در استان خوزستان، اظهار کرد: مهرماه گذشته ارزیابی اولیه از ابتدایی‌ها داشتیم و با توجه به اینکه نمره‌دهی در دوره ابتدایی کیفی توصیفی است، به وسیله چک‌لیست معلمان نمرات و وضعیت آموزشی دانش‌آموزان استخراج شد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی افزود: پس از دو سال کرونا و مجازی شدن آموزش، افت‌ تحصیلی به وجود آمده بود و به منظور جبران آن، وضعیت آموزشی دوره ابتدایی استخراج و جمع‌آوری شد زیرا نیاز بود که در  رشد شاخص‌ها شتاب‌بخشی ایجاد شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به نظرسنجی انجام شده از معلمان استان خوزستان، چالش‌های آموزشی در هفت محور  تدوین شد که یکی از آن‌ها توانمندسازی نیروی انسانی بود و بر این اساس، ۸۲۷ هزار ساعت کارگاه توانمندسازی ویژه معلمان دوره ابتدایی در استان خوزستان برگزار شده است.

وی افزود: شورای معلمان استان خوزستان نیز با موضوع تحلیل وضعیت آموزشی به تعداد بیش از ۱۶ هزار جلسه تشکیل شد و بیش از ۷ هزار نفر از معلمان نیز با هدف افزایش انگیزه بین معلمان تشویق شدند.

موسوی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۶۲۲ هزار و ۹۶۷ دانش آموز ابتدایی در ۵ هزار و ۴۳۰ مدرسه و ۲۷ هزار و ۶۱۶ کلاس درس در استان خوزستان مشغول به تحصیل بودند، گفت: در طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی، یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۴۵۰ نفرساعت کلاس جبرانی برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان ابتدایی برگزار شد. برگزاری چنین دوره‌هایی نیاز به نظارت بالینی دارد و به این منظور، حدود ۱۸ هزار و ۶۶۵ کلاس نظارت بالینی شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با هدف بررسی وضعیت آموزشی، هر دو ماه یک بار دانش‌آموزان ابتدایی از طریق چک‌لیست‌ها بررسی شدند و آمار استخراج شد. بر این اساس، دو دسته از دانش‌آموزان “نیاز به تلاش” و دانش‌آموزان “لازم التوجه” مورد بررسی قرار گرفتند. پس از اجرای طرح جهش، این دسته  از دانش‌آموزان رشد بسیار خوبی داشتند و خروجی طرح جهش، رشد در کیفیت آموزشی بود.

موسوی یادآور شد: به منظور تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، طرح قلم تابستانه نیز در حال اجرا است اما از آنجا اعتبار نداشتیم به شکل مجازی برگزار می‌شود و معلمان خیر در این طرح تدریس می‌کنند.

وی افزود: برای افزایش کیفیت آموزشی، سال آینده معلمان ابتدایی بر اساس رشته‌های تحصیلی سازماندهی می‌شوند؛ معلمان تحصیل‌کرده در رشته‌های علوم انسانی و علوم تربیتی در دوره اول و معلمان علوم پایه در دور دوم به کار گرفته می‌شوند.

وی در پایان بااشاره به نقش مهم والدین در آموزش کودکان، گفت: حتما باید به اولیای دانش‌آموزان توجه می‌شد بنابراین بر تقویت نقش اولیا در مدارس کار کرده‌ایم.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار