شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

برپایی ۲ موکب توانبخشی از سوی بهزیستی در مرز‌های خوزستان

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از برپایی ۲ موکب در مرز‌های شلمچه و چذابه برای ارائه خدمات توانبخشی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مهران کریمیان با اشاره به برپایی ۲ موکب توانبخشی از سوی بهزیستی خوزستان در مرز‌های شلمچه و چذابه همزمان با اربعین حسینی، گفت: ارائه لوازم تخصصی کمک توانبخشی مانند؛ ویلچر، عصا و واکر به زوار نیازمند، سالمند و کودک، تعمیر ویلچر و سایر خدمات توانبخشی و همچنین استقرار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در کنار مواکب به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله خدمات تخصصی بهزیستی خوزستان در این ایام است.

وی افزود: به منظور ارائه مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی از زوار اربعین حسینی، گروه‌های محب بهزیستی شامل؛ روانشناس، مددکار و مشاور به صورت داوطلبانه به عضویت درآمده‌اند و به منظور خدمات رسانی به زائران تا اربعین در این مرز‌ها مستقر هستند.

کریمیان می‌گوید: در این مواکب نقل و انتقال زائرانی که قادر به پیاده روی نیستند، ساماندهی گمشدگان توسط کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی و پذیرایی با غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز به زوار اربعین و جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار