یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Sunday, 28 April , 2024

  • یکشنبه / 10 سپتامبر 2023 / 09:40
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 21943
  • خبرنگار : 104

گرد و غبار عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام بیشترین تاثیرپذیری را خواهند داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر گرد و غبار کشور عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام از استان‌هایی هستند که بیشترین تاثیرپذیری را از آن خواهند داشت.

داوود میرشکار، با اشاره به برگزاری “اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار” که از ۱۸ شهریورماه در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این اجلاس دو روزه حدود ۵۰ کشور شرکت کرده‌اند و حدود ۱۵ نهاد بین المللی در آن مشارکت فعال دارند.

وی افزود: مقرر شده در این اجلاس با نشست‌های تخصصی، همه کشورها تجربیات خود در خصوص مهار ریزگردها و مقابله با ریزگردها را به اشتراک بگذارند. همچنین مسائل منطقه‌ای بررسی می‌شود تا موارد کمک‌کننده در زمینه کاهش گرد و غبار فرامرزی و جلوگیری از بیابان‌زایی در قالب بیانیه، در پایان این اجلاس امضاء شود.

میرشکار بیان کرد: در این اجلاس، رئیس جمهور بحث تشکیل صندوق مالی مشترک در حوزه محیط زیست را مطرح کرده است تا با حمایت مالی این صندوق، تصمیمات این اجلاس اجرایی شوند و شاهد خروجی اجرایی آن باشیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه‌های اجلاس قبلی گفت: مقرر شده طرح پایلوتی به صورت مشترک توسط خوزستان و ایلام و استان‌های درگیر گرد و غبار کشور عراق اجرا شود تا تجربیات به کشور عراق منتقل شود و شاهد انجام اقدامات موثری در زمینه مهار گرد و غبار در عراق باشیم.

وی افزود: در قالب این طرح، همه اقدامات از جمله نهال‌کاری، مالچ‌پاشی محیط زیستی و ایجاد سازه‌های کمک‌کننده به مدیریت آب و گرد و غبار انجام می‌شود. مکان‌یابی اجرای این طرح انجام شده است و در صدد هستیم اقدام مشترکی با استان ایلام و طرف مقابل عراقی داشته باشیم.

میرشکار با اشاره به اهمیت کنترل گرد و غبار در عراق گفت: اگر گرد و غبار کشور عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام از استان‌هایی هستند که بیشترین تاثیرپذیری را از آن خواهند داشت.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار