شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • سه‌شنبه / 12 سپتامبر 2023 / 10:45
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21991
  • خبرنگار : 104

تأمین خوابگاه متاهلی برای دانشجویان علوم پزشکی دزفول

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ارائه خوابگاه متاهلی به دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

رضا فاتحی ، با اشاره به اقدامات معاونت دانشجویی برای آغاز نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اظهار کرد: از ابتدای تابستان بازسازی اساسی خوابگاه پسران آغاز شد. این خوابگاه از سال ۸۸ ساخته شده بود و از آن زمان تاکنون سرویس اساسی نشده بود. پس از خریداری این خوابگاه از دانشگاه آزاد، سرویس کامل موتورخانه انجام و تاسیسات آب شرب و آب گرم و لوله‌کشی تعویض شد. همچنین خوابگاه رنگ‌آمیزی شده و آسانسورها نیز سرویس شده‌اند.

وی افزود: به خوابگاه دختران ۱۰۰ نفر ظرفیت جدید نیز اضافه شده است و با احتساب ظرفیت جدید، در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت خوابگاهی برای دختران وجود دارد.

فاتحی با اشاره به خریداری خوابگاه پسران از دانشگاه آزاد گفت: هنوز ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در این خوابگاه مسقر هستند و در صورت جابه‌جایی این تعداد، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص وضعیت سلف سرویس دانشگاه نیز گفت: اعتباری که برای تجهیز خوابگاه هزینه شد حدود ۸ میلیارد تومان بود و متاسفانه با توجه به افزایش هزینه تجهیز و تعمیر اساسی خوابگاه، اعتباری برای تجهیز سلف سرویس باقی نماند.

فاتحی در خصوص ایجاد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد: امسال برای اولین بار تصمیم خوشحال‌کننده و خوبی برای دانشجویان متاهل گرفته شد و بر این اساس تصویب شد که تا ۲۰ واحد آپارتمانی برای دانشجویان متاهل تهیه شود. دانشگاه به ازای هر واحد ۱۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت خواهد داد و ۶۰ میلیون تومان وام مسکن نیز به دانشجویان متاهل تعلق می‌گیرد.

وی افزود: ثبت نام متقاضیان خوابگاه‌های متاهلی آغاز شده است و تاکنون ۱۱ زوج متقاضی خوابگاه دانشجویی هستند و دانشگاه آمادگی دارد که برای ۹ زوج دیگر نیز خوابگاه تهیه کند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار