تأکید بر عدم تصدیگری فعالیتها و نقش حمایتی و هدایتی دانشگاهها در برنامههای فرهنگی و اجتماعی
در این جلسه که امروز، چهارشنبه (۲۲ شهریورماه) با حضور معاونان و مدیران فرهنگی عضو شورای استانی برگزار شد، وظایف هر دستگاه و رویکرد برنامههای فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها مطابق آییننامه جدید این شورا، مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.
اعلام آمادگی دانشگاهها برای برگزاری برنامههای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری در هفته دفاع مقدس و مقارن با بازگشایی دانشگاهها، تأکید بر عدم تصدیگری فعالیتها از سوی دانشگاهها و واگذاری کارها به کانونها و تشکلهای دانشجویی و حمایت، هدایت و نظارت بر این فعالیتها از سوی معاونتها و ارائه پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک میان کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و اعضای شورا بهمنظور همافزایی و انجام فعالیتهای مشترک از مهمترین موارد مطرحشده در این نشست بود.
بر اساس این آییننامه جلسات شورای استانی هر ماه یکبار برگزار میشود و با حضور اکثریت اعضا مصوبات آن دارای اعتبار است.
هم چنین توجه و التزام به صرف بودجههای فرهنگی و اجتماعی اختصاصیافته صرفأ در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها، آسیبشناسی و بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها، تصویب و اجرای برنامههای فرهنگی و اجتماعی، ترویجی و تبلیغی و مشارکت و همکاری با سایر اعضای شورا، فراهمآوردن زمینههای تقویت پیوند حوزه فرهنگی و اجتماعی با دیگر نهادهای بینبخشی در دانشگاهها، استفاده بهینه و مناسب از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان، تشویق و حمایت از کارگزاران فرهنگی استانی با هدف افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش نشاط،تحرک و پویایی در محیطهای دانشگاهی و هدایت و کارآمد نمودن برنامههای فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها از طریق ارائه مبانی آموزشی در سطوح مختلف از جمله وظایف شورای استانی عنوان شده است.
در این جلسه معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان، مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، معاون آموزشی پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان خوزستان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان، مدیر برنامهریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز حضور داشتند.
برچسبها: