شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • دوشنبه / 25 سپتامبر 2023 / 21:15
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22175
  • خبرنگار : 104

توجه ویژه به آموزش و پرورش در ‌برنامه هفتم توسعه/ به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شد‌

معاون حقوقی و امور مجلس ‌وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شد.

قاسم احمدی‌لاشکی ‌در آیین گرامیداشت ۲۵ شهید فرهنگی آموزش و پرورش آبادان در سینما مهر این شهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قلب جامعه است، اظهار داشت: دشمن بعثی با بمباران وحشیانه اداره آموزش و پرورش آبادان در نخستین روزهای جنگ تحمیلی در واقع قلب جامعه را هدف قرار داده بود.

وی با بیان اینکه حراست از خون شهدای فرهنگی امری واجب است، گفت:  تربیت دانش‌آموزانی فداکار دست رنج امثال شهید صمد صالحی است که در جایگاه یک رئیس وظیفه‌شناس درس شهادت به نسل آینده آموخت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت:  شهید بهنام محمدی نشانه‌ای از تلاش‌های صادقانه فرهنگیان است‌، در واقع‌، دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس با یک دست اسلحه و یک دست کتاب در دست داشتند.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه محل شهادت شهدای فرهنگی آبادان تبدیل به موزه شهادت و ایثار شود، افزود: فرهنگیان همواره و در صحنه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی دست رد به سینه دشمنان زدند.

معاون حقوقی و امور مجلس ‌وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ دولت، لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده ‌که در این باره اعضای کمیسیون تلفیق تلاش خوبی در تصویب برنامه داشتند؛ در برنامه هفتم توسعه سهم آموزش و پرورش از سرانه عمومی ۱۵ درصد نوشته شده و توجه به دانشگاه فرهنگیان و هنرستان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس ‌وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شده ‌و سرانه آموزشی افزایش و کلاس‌های با تراکم بالا حذف می‌شود.

احمدلاشکی در ادامه با بیان اینکه به منظور تحقق منویات رهبری و توجه به پرورش نسل جوان انقلابی در کشور جذب معلم پرورشی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۱ هزار معلم پرورشی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند که فرآینده آن به زودی اعلام می شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار