ضرورت تکمیل طرح چهارخطه کردن محور اهواز-خرمشهر-شلمچه
مسعود بیات منش چهارخطه کردن محور اهواز – خرمشهر – شلمچه را یکی از طرحهای ضروری و در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد و گفت: چهارخطه کردن این جاده از مصوبههای سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان است.
وی با بیان اینکه این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر طول دارد، افزود: ۲۴ کیلومتر آن در حال ساخت است و مابقی آن در حدود ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد.
بیات منش به ساماندهی و آسفالت ورودی و خروجی مرز شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت کوتاه حدود ۳ هزار میلیارد ریال در محورهای استان باهدف ایمنی راههای استان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان میگوید: بدون شک با تکمیل طرحهای اهواز – خرمشهر – شلمچه و اهواز – چذابه علاوه بر کاهش تصادفها میتوان در بحث جابجایی کالا و مسافر نیز خدمات بهتری ارائه داد.
بیات منش توسعه و ایمنی محور شوش – عبدالخان – چذابه را از دیگر مصوبههای سفر دور دوم ریاست جمهوری عنوان و اضافه کرد: تلاش میکنیم این طرح به بهترین شکل اجرا شود.
وی گفت: کاهش تصادفها و ایمنی سفر ۲ شاخص اصلی در بحث راهها بوده که سرعت ساخت و رسیدگی به ۲ مرز چذابه و شلمچه نسبت به سالهای قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.
بیات منش افزود: برخی از طرحهای راه استان مربوط به رفع نقاط حادثه خیز و گلوگاههایی است که از سالهای قبل در محور اهواز به چذابه آغاز شده و به اتمام نرسیده بود، بنابراین یکی از طرحهای مهم ما در سال ۱۴۰۲، تکمیل و چهارخطه کردن این محور است.
وی اضافه کرد: در محور اهواز – چذابه ۴ پل بزرگ داریم که فقط یکی از آنها ساخته شده بود و پل آهنی بستان، حمیدیه و سابله در دستور کار قرار گرفت.
به گفته بیات منش؛ بخشی از طرحهای راهسازی خوزستان مربوط به ساماندهی جاده ترانزیت و تسهیل در عبور و مرور منطقه مرزی چذابه است که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
برچسبها: