شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • چهارشنبه / 4 اکتبر 2023 / 16:06
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22317
  • خبرنگار : 104

راه اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان گلستان اهواز

رئیس بیمارستان گلستان اهواز: عملیات بهسازی، توسعه و تجهیز بخش جدید مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب (N.I.C.U) در این بیمارستان پایان یافت.

دکتر مفید حسین‌زاده گفت: بخش جدید مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان گلستان اهواز در فضایی به وسعت ۲۵۰ متر مربع و با تجهیزات کاملاً مدرن و جدید، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ساختمان بخش قدیمی اِن. آی. سی. یو مربوط به حدود ۳ دهه پیش است که باتوجه به خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به بیماران و اشغال تخت‌های مراقبت ویژه در این بخش از اوایل تیرماه امسال، بدون توقف در خدمت‌رسانی، فضای دیگری در ضلع شرقی بیمارستان گلستان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

حسین‌زاده ادامه داد: برای بهسازی و تجهیز کلی این بخش حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که خدمات ویژه مراقبتی را به بیماران سرویس جراحی مغز و اعصاب در استان ارائه می‌دهد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز می‌گوید: این بخش با تعداد ۱۰ تخت مخصوص مراقبت‌های ویژه، شامل یک تخت ایزوله است که هرکدام مجهز به امکاناتی همچون تشک مواج، سامانه مانیتورینگ قلبی/ریوی، ونتیلاتور متصل به اکسیژن‌ساز سانترال و … می‌باشند.

وی انجام رادیوگرافی، سونوگرافی و همودیالیز پرتابل را از دیگر امکانات این بخش عنوان و اضافه کرد: در بخش جدید اِن. آی. سی. یو بیمارستان گلستان اهواز، یک حمام مخصوص بیماران، مجهز به برانکارد ویژه حمام لحاظ شده و سرویس‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی شامل؛ اتندینگ نوروسرجری، جراحی، ارتوپدی، فارماکولوژی بالینی، فیزیوتراپی و تغذیه به طور مداوم و روزانه، بیماران این بخش را ویزیت می‌کنند.

دکتر حسین زاده گفت: بیماران دچار آسیب‌های شدید مغزی، نخاعی و ستون فقرات پس از انجام اعمال جراحی، برای مراقبت‌های ویژه و کنترل مدون علائم حیاتی در این بخش بستری می‌شوند.

بخش جدید مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان گلستان اهواز هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی به بیماران است و آماده افتتاح رسمی است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار