شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

آغاز ساخت مخزن ۶ هزار مترمکعبی ذخیره آب در آغاجاری

فرماندار آغاجاری از آغاز عملیات اجرایی ساخت مخزن ۶ هزار مترمکعبی ذخیره آب در این شهرستان خبر داد.

محسن مشایخی گفت: ساخت مخزن ۶ هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی آغاجاری از مصوبه‌های سفر اخیر استاندار خوزستان به شهرستان بود که با پیگیری‌های مجموعه مسئولان شهرستان و استانداری و همکاری مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان فعال و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: مناقصه ساخت این مخزن ذخیره آب شرب آغاجاری برگزار و پیمانکار طرح تعیین شده است و عملیات نقشه برداری و تجهیز کارگاه انجام و هم اکنون عملیات خاکی و ساخت جاده دسترسی به کارگاه، خاکریزی و خاکبرداری برای تسطیح محوطه کارگاه و عملیات پی کنی محل مخزن در حال اجراست.

مشایخی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح یادشده شامل؛ ساخت مخزن ذخیره آب، حوضچه شیرآلات ورودی و خروجی و شیرآلات و اتصالات مکانیکی، اجرای محوطه اطراف مخزن موجود و ساختی، روشنایی محوطه، ساخت ساختمان نگهبانی، ساخت ساختمان گندزدایی و تامین و نصب تجهیزات مربوط، ساخت دیوار پیش ساخته بتنی محوطه و ساخت جاده دسترسی و سایر عملیات تکمیلی است که با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

فرماندار آغاجاری درخصوص اهداف ساخت مخزن ۶ هزار مترمکعبی ذخیره آب می‌گوید: با تکمیل و بهره برداری این طرح در آینده، ظرفیت حجم ذخیره آب در مخازن تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرستان افزایش خواهد یافت و مشکل تامین آب شهر برطرف می‌شود و کیفیت آب ارتقاء می‌یابد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار