شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

نشست تخصصی کودک، زندگی، سلامت و رشد در خوزستان

نشست تخصصی کودک، زندگی، سلامت و رشد به میزبانی کانون پر.رش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

سرپرست کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت :  واحد آموزش و پژوهش کانون نشست تخصصی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» را با تاکید بر اهمیت دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت انسان برگزار کرد.

حبیب آل کرد افزود : دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دوران هر فرد در زندگی فردی و اجتماعی آن معرفی می‌شود و در واقع در دوران کودکی است که هویت واقعی و شخصیت اصلی انسان در بزرگ‌سالی شکل می‌گیرد، بر همین اساس باید نگاه ویژه‌تری بر این دوران داشت و نیازسنجی آموزشی و تربیتی، نیاز‌های مادی و عاطفی در این برهه از زندگی را در اولویت هر خانواده و جامعه قرار داد.

بهادری روانشناس حوزه سلامت کودک در این نشست گفت : با توجه با اینکه هر انسانی از نظر تفکر و مواجه شدن با زندگی منحصربه‌فرد خود دارای خصوصیات اخلاقی و گفتاری خاصی است، بنابر این از والدین می خواهیم به هیچ عنوان از کودک خود انتظار رفتار مشابه با سایر کودکان را نداشته باشند و هر کودک را با تفاوت‌های که دارد به خوبی درک کنند تا حساس‌ترین برهه زمانی رشد انسان با آرامش سپری شود.

بهادری در ادامه رابطه روان سالم و جسم سالم را مهم دانست و عنوان کرد؛ روان سالم و جسم سالم هر دو با هم ارتباط مستقیم دارند به این معنی که: روانِ سالم جسم را سالم و جسمِ سالم روان را سالم نگه می‌دارد و این مهم از همان ابتدای نوزادی روند خود را در انسان طی می‌کند.

در ادامه کارگاه دانش‌افزایی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» مباحثی پیرامون دوران جنینی، تأثیر ژنتیک، ارتباط جنین با مادر، نگاهی بر سه بعد وجود انسانی (روح، روان و جسم)، هشیار و ناهشیار کودکان، ضمیر درونی و بیرونی انسان، هنجار‌ها و ناهنجار‌های کودکی و… مباحثی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار