شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • چهارشنبه / 11 اکتبر 2023 / 10:32
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22511
  • خبرنگار : 104

نصب دستگاه سوم شتاب دهنده خطی در بیمارستان گلستان اهواز

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از پایان فاز اول و سخت‌افزاری نصب دستگاه سوم شتاب‌دهنده خطی فوق پیشرفته در این مرکز خبر داد.

دکتر مفید حسین‌زاده در خصوص دستگاه شتاب‌دهنده ELEKTA مدل HexaPOD evo گفت: این دستگاه شتاب دهنده خطی فوق‌پیشرفته، قادر به درمان همه تومور‌ها در اعضای بدن با استفاده از تکنیک‌های درمانی پردقت و توانایی رادیوسرجری استریوتکتیک است که درمان تومور‌ها را با تابش پردقت و کوتاه‌مدت پرتو گاما به بافت سرطانی و کمترین تابش به بافت‌های سالم میسر ساخته و بهترین نوع درمان موجود در دنیا را به بیماران سرطانی ارائه می‌دهد.

وی افزود: این سیستم به طور قابل ملاحظه‌ای پرتودهی بافت نرمال را به حداقل رسانده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، درمان‌های با آناتومی پیچیده را راحت‌تر می‌کند.

دکتر حسین‌زاده با بیان اینکه دستگاه شتاب‌دهنده جدید بیمارستان گلستان اهواز دارای تکنولوژی نوین Monaco است، ادامه داد: به واسطه آن، شدت بیشتری از پرتو را فقط به نواحی که مورد نیاز است انتقال می‌دهد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه با بهره از کولیماتور‌های جدید، سرعت تا ۶۰ درصد زمان درمان را کوتاه‌تر می‌کند، اضافه کرد: همچنین وضوح بیشتر آناتومی بدن به صورت تصاویر چهار بعدی موجب خواهد شد تا تومور‌های نامشخص که به دلیل حرکت دیده نشده‌اند، مشخص شده و دقت درمان افزایش یابد.

به گفته مفیدزاده؛ فاز دوم و نرم‌افزاری این دستگاه، در روز‌های اخیر آغاز شده و با سرعت و بی‌وقفه در حال پیشرفت است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار