شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

  • چهارشنبه / 11 اکتبر 2023 / 10:53
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22514
  • خبرنگار : 104

پذیرش بیماران در بیمارستان سوانح سوختگی دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از راه اندازی بیمارستان سوانح سوختگی این شهرستان و پذیرش بیماران در این مرکز درمانی خبر داد.

 علیرضا خسروپناه با اشاره به راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی بیمارستان بزرگ دزفول گفت: بیماران این شهرستان و شهر‌های اطراف از این پس مجبور نیستند برای دریافت خدمات این حوزه به اهواز و سایر شهر‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: آثار کرونا تا سال ۱۴۰۰ در بیمارستان بزرگ دزفول وجود داشت، ولی از آن به بعد میزان بستری‌ها کاهش یافت و بازسازی جدی تری در حوزه درمان انجام شد که یکی از مهم‌ترین کار‌ها راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی دانشگاه بود.

خسروپناه ادامه داد: بیماران سوانح سوختگی به دلیل مشکلات و هزینه‌ها نیازمند مراقبت‌های فوق تخصصی هستند که این خدمات در اهواز و اصفهان انجام می‌شد، به همین دلیل راه اندازی این مجتمع از سال ۹۲ آغاز شد، ولی به دلایل مختلف بهره برداری نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه امسال برای تاسیسات و راه اندازی این مجتمع اعتباراتی گرفته شد، اضافه کرد: مجوز فوق تخصص جراحی ترمیمی دریافت و تجهیزات و نیروی انسانی نیز برای این مجتمع گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مجتمع سوانح و سوختگی آموزش‌های لازم را در تهران دیده اند، گفت: تجهیزات و مابقی تاسیسات نیز تامین شدند و از ۲ هفته پیش بیمار پذیرش می‌کنند.

به گفته خسروپناه؛ درحال حاضر ۴ تخت و ۲ اتاق عمل مجتمع سوانح و سوختگی فعال است، ولی در مجموع شامل؛ ۱۴ تخت بستری، ۴ تخت آی سی یو، درمانگاه و اورژانس سوختگی است که در مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه همه بخش‌های مجتمع سوانح و سوختگی دزفول در یک ماه اخیر فعال شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیماران سوانح سوختگی تا سقف ۳۰ درصد در این مجتمع پذیرش می‌شوند و زمانیکه تجربه نیرو‌ها بیشتر شود، سوختگی بالای ۳۰ درصد نیز پذیرش خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیماران با سوختگی بالای ۳۰ درصد در حال حاضر به اهواز منتقل می‌شوند، ادامه داد: حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی هزینه شده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار