شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

بازسازی قدیمی‌ترین سینمای شوش آغاز شد

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه گفت: عملیات بازسازی سینمای نیشکر هفت تپه به عنوان قدیمی‌ترین سینمای شوش و تنها سینمای منطقه هفت تپه آغاز شد.

علیرضا دورباشی زاده روز شنبه  با بیان اینکه سینمای نیشکر هفت تپه ۵۲ سال قدمت دارد، افزود: چراغ سینما نیشکر هفت تپه به دلیل سوء مدیریت‌ها و فرسودگی ناشی از آن از بیش از ۱۰ سال قبل خاموش و این سالن متروکه شده بود.

وی ادامه داد: بازسازی کامل سالن سینما نیشکر هفت تپه با هدف افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نیشکر هفت تپه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه اعتبار لازم برای احیا و بازسازی کامل این سینما را افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با بهره برداری از این سینما تا پایان امسال ۳۰۰ صندلی به ظرفیت سینمایی شوش افزوده می‌شود.

دورباشی زاده تاکید کرد: سینما نیشکر با استفاده از ظرفیت کارگران و متخصصان شرکت نیشکر هفت تپه به طور کامل بازسازی و نوسازی شده و در خدمت کارکنان و خانواده آنها و همچنین مردم منطقه قرار می‌گیرد.

سینمای خوزستان باقدمتی قریب به ۱۰۰ سال فراز و فرودهایی داشته و فیلم‌های موفقی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر پرده خود به نمایش گذاشته است،

این در حالی است که این صنعت با وجود مشکلات و دشواری‌ها توانسته به وسیله سینماگران و بازیگران موفق استان بدرخشد.

نخستین سینمای خوزستان از نسل اول این صنعت با قدمتی حدود صد سال در آبادان تنها سینمایی است که تاکنون فعال و ثبت ملی شده است.

سینما تاج آبادان از جمله سینماهای خوزستان است که بزرگانی از این دیار در عرصه سینما از جمله ناصر تقوایی، نجف دریابندری، صفدر تقی‌زاده و امیر نادری را معرفی کرده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار