شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

Saturday, 27 July , 2024

تشخیص زودهنگام سرطان‌ها با انجام غربالگری

مدیرگروه سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان: مسئولیت اصلی غربالگری سرطان بر عهده بخش بهداشت است و نقش مهمی در تشخیص زودهنگام این بیماری دارد.

 دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت با همه توان خود نیز نمی‌تواند همه مسئولیت سلامت را بر عهده بگیرد، بدون شک بسیاری از مؤلفه‌های دیگر در جامعه وجود دارند که می‌توانند در بحث تأمین سلامت به وزارت بهداشت کمک کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی غربالگری بر عهده بخش بهداشت است، افزود: آمار‌هایی که در بحث اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان ارائه شد بسیار تکان‌دهنده است و این موضوع اهمیت غربالگری را نشان می‌دهد.

دکتر شاکری نژاد ادامه داد: مراکز خوبی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی اولیه در کشور داریم و این موضوع در ایران بسیار جدی گرفته شده است و هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌شود که باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیرگروه سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان می‌گوید: درحال حاضر سازمان‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و کار‌های بسیار جدی در بحث غربالگری سرطان سینه در خوزستان در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه کار در حوزه سطح یک یعنی بهداشت به خوبی در حال انجام است و در ارجاعاتی که تاکنون به سطح ۲ انجام شده است نیز رضایت‌مندی وجود دارد، اضافه کرد: فعالیت‌های خوب بهداشت و درمان به معنی این نیست که سازمان‌های توانمند دیگر به این موضوع ورود نکنند.

شاکری‌نژاد می‌گوید: در تفاهم‌نامه‌ای که جهاد دانشگاهی خوزستان با خیرین منعقد کرده است بخشی از ویزیت‌ها و امکانات و خدمات درمانی به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود که این کار بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در حوزه خدمات سطح دو امکانات خوبی در جهاد دانشگاهی خوزستان وجود دارد و درحال حاضر برخی سازمان‌ها در حال دریافت خدمات از جهاد دانشگاهی خوزستان هستند.

دکتر شاکری نژاد اضافه کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان یک نهاد عمومی غیردولتی است و بدون شک خرید هر دستگاه برای آن با قیمت بسیار بالا انجام می‌شود، اما با این اوصاف خدمات را با تعرفه عمومی غیردولتی ارائه می‌دهد و تعرفه جهاد دانشگاهی تنها کمی از بخش دولتی بالاتر است و به نظر می‌رسد این نرخ‌ها برای مراجعه‌کنندگان مناسب باشد.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد می‌توان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرد تا خدمات با تعرفه‌های مناسب به مردم ارائه شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار