یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Sunday, 19 May , 2024

  • چهارشنبه / 18 اکتبر 2023 / 11:35
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22669
  • خبرنگار : 104

تجمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خوزستان در حمایت از فلسطین

جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کانون‌های مساجد خوزستان شامگاه سه‌شنبه در دفاع از مردم فلسطین در خیابان فلسطین اهواز تجمع و جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه استان خوزستان شامگاه سه‌شنبه در مقابل ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خشم و انزجار خودشان را از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی اعلام و از مردم فلسطین به ویژه کودکان مظلوم این سرزمین حمایت کردند.

در ابتدای این آیین که به درخواست اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و کانون مساجد استان برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این گردهمایی هنری و فرهنگی را برای واکنش نشان دادن به ۲ واقعه مهم منطقه و جهان یعنی “طوفان الاقصی” و ظلم رژیم اشغالگر به مردم غزه عنوان کرد.

مجید منادی افزود: عملیات “طوفان الاقصی” همه معادلات را تغییر داد و رژیم صهیونیستی هیچگاه به اندازه امروز متزلزل و رو به نابودی نبوده است.

وی به درد و رنج مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از دسترسی مردم غزه به امکانات اولیه همچون آب، برق، امکانات درمانی و غذایی نشان می‌دهد که با چه جانیان و جنایتکارانی رو یه رو هستیم.

هنرمندان خوزستانی صدای مردم غزه شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: خوزستان همانطور که در دفاع مقدس و همه عرصه‌های مقاومت پیشگام و جلودار بوده است در دفاع و همراهی مظلومان و فریاد زدن علیه ظالمان نیز پیشگام است.

وی هنرمندان را قشر دغدغه‌مند عنوان کرد و گفت: پس از طوفان الاقصی هنرمندان خوزستانی نسبت به این واقعه حساس شدند و با تولید آثار خود در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی تلاش کردند تا به نوعی صدای مردم غزه با زبان هنر باشند.

پس از آن گروه سرود زهراییون که از گروه‌های هنری سرود مطرح استان و کشور به شمار می‌رود قطعه‌ای برای کودکان فلسطین اجرا کرد.

در ادامه این آیین رضا زدوار، از اساتید خوشنویسی استان به نمایندگی از اهالی فرهنگ و هنر استان پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: هر کجا مسلمانی مورد ظلم قرار گیرد همه باید به کمک بشتابند چراکه هر وقت مسلمانان متحد شدند ظالمان ترسیدند و دست از ظلم کشیدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دوران‌های مختلف به ویژه در روز قدس سخنان مهم و اساسی پیرامون مساله مقاومت و فلسطین بیان کرده‌اند که حمایت همه جانبه مسلمانان از جمله بخش‌های سخنان ایشان به شمار می‌رفته است.

این خوشنویش خوزستانی هنرمندان را صدای رسای مظلومان خواند و گفت: هنر می‌تواند بیشترین تاثیر جهانی را برجای بگذارد و صدای مردم فلسطین و غزه را به جهان مخابره کند، زیرا هنر هر کجا که باشد حرفش را می‌زند و در دل نفوذ می‌کند.

در ادامه این گردهمایی سیدکریم موسوی یک قطعه دکلمه عربی اجرا کرد و الهام غوابش شاعر خوزستانی نیز یک شعر سپید در وصف غزه و مقاومت خواند.

قرائت بیانیه حمایت از فلسطیت توسط هنرمندان

در پایان این تجمع مهدی صفی‌آبادی، هنرمند تئاتر استان خوزستان بیانیه هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را قرائت کرد.

در حاشیه این تجمع جمعی از هنرمندان تجسمی استان شامل خطاطان و نقاشان آثار هنری در محل تولید کردند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به یازدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲ هزار و ۸۳۷ فلسطینی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار