یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Sunday, 19 May , 2024

رفع تنش آبی در باغملک با اجرای بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اجرای بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی در باغملک و شهر‌ها و روستا‌های تابعه آن برای رفع تنش آبی خبر داد.

محمدرضا کرمی نژاد در تشریح کار‌های انجام شده در باغملک و شهر‌ها و روستا‌های اطراف آن به منظور رفع تنش آبی، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی در باغملک، صیدون، قلعه تل، میداود و روستا‌های اطراف وارد مرحله بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه با کار‌های انجام شده در این شهرستان از ۲۳۴ روستای زیر پوشش، ۷۳ روستا دارای تنش آبی، به مرحله پایداری آب رسیدند، افزود: دیگر طرح‌های آبرسانی نیز برای پایداری آب سایر روستا‌ها در حال اجرا هستند.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه درحال حاضر نیز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر در باغملک با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت آبفا استان در حال اجرا است، ادامه داد: ساخت مخازن دوقلو به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب در شهر میداود به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان، آبرسانی به روستا‌های شان بچه، پتک، دم اشکفت، امامزاده عبدالله و برول به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان، حفاری و تجهیز الکترومکانیکال چاه و ساخت خط انتقال چاه فرهنگیان و آبرسانی به گلال کمپ، منازل انتظامی و… به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان از دیگر کار‌های انجام شده در شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح‌های جدید آبرسانی دیگری در باغملک و روستا‌های زیر پوشش در دست اجرا هستند، اضافه کرد: حفاری چاه در محدوده پل علا و اجرای خط انتقال به طول حدود ۱۵ کیلومتر به منظور بهبود کیفیت آب روستا‌های طلاور و واجل به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان، حفاری چاه در منطقه مطبق ۲ و ساخت خط انتقال به طول حدود ۲۰ کیلومتر به منظور بهبود آب مناطق بارانگرد، رمه چر و ناشلیل‌ها به ارزش حدود ۳۵ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت مخازن شهر باغملک با ساخت ۲ مخازن ۲ هزار و حدود ۱۰ کیلومتر خطوط انتقال به ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومان از دیگر کار‌های در حال اجرا در این شهرستان است.

وی می‌گوید: همچنین با حفاری و تجهیز ۳ حلقه چاه جدید به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در باغملک و صیدون مشکل افت فشار ۶ هزار نفر ساکن در مناطق فرهنگیان، مله و صیدون جنوبی برطرف شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه ۳۴ روستای بدون شبکه آب در باغملک توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، گفت: برای ایجاد شبکه توزیع آب در این روستا‌ها حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه دیگر را در دستور کار داریم و با تجهیز و وارد مدار شدن این چاه ها، آب مورد نیاز ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان دره نی، چلچلک، رباط، تمبی تامین و تنش آبی این مناطق رفع خواهد شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار