ثبتنام دانشآموزان دبستانی از اول خرداد آغاز میشود
رضوان حکیم زاده درباره ثبتنام دانشآموزان دوره ابتدایی در مدارس دولتی اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به مدارس ابلاغ شد، این دستورالعمل با توجه به شرایط خاص فعلی و رعایت نکات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا تدوین و سعی شده است همه نکاتی که باید مدیران مدارس رعایت و مدیران کل استانها پیگیری کنند، مورد توجه باشد.
وی افزود: ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استانها برای بهره مندی از دستورالعملهای بهداشتی در دستورالعمل اجرایی ثبتنام دانشآموزان مورد تأکید قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبتنام دانشآموزان ابتدایی از اول خرداد شروع و تا ۳۱ خرداد ادامه دارد، گفت: در سایر پایهها پیشبینی شده است مدارس به صورت سیستمی کار ثبتنام را انجام دهند اما در پایههای ورودی “اول دبستان، هفتم و دهم” نیاز به مراجعه حضوری است.
حکیمزاده بیان کرد: مدارس برای پیشگیری از از دحام و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی هنگام ثبتنام باید تدابیری اتخاذ کنند تا مراجعه دانشآموزان براساس حروف الفبا و سیستم نوبتدهی الکترونیکی باشد و تدابیر لازم را جهت کاهش استرس خانوادهها برای زمانبندی ثبتنام دانشآموزان انجام دهند همچنین تمام نکات بهداشتی رعایت شود.
وی درباره بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و اینکه آیا این شیوه بازگشایی تأثیری در ارتقای کیفیت آموزشی خواهد داشت؟ متذکر شد:با توجه به اقدامات متعددی که در زمان تعطیلی مدارس توسط معلمان انجام شد و جریان آموزش تداوم داشت همچنین تلویزیون آموزشی راهاندازی شد، برای ارزیابی این اقدامات و میزان یادگیری دانشآموزان یا اینکه برخی امکان استفاده از آموزشهای مجازی را نداشتند، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتیم. با بازگشایی مدارس، شورای مدرسه وضعیت را بررسی و تصمیمگیری میکند، براساس بررسی آنها درباره حضور دبیران و آموزگاران با توجه به میزان مراجعه دانشآموزان و میزان یادگیری آنها تصمیمگیری خواهد شد.
حکیم زاده ادامه داد: این بازگشایی به ما اطمینان میدهد تا فعالیتهای متعدد را ارزیابی کنیم و اگر سال آینده هم با مشکلاتی مواجه شدیم با شناخت چالشها، نقاط ضعف و قوت شرایط بهتری را برای یادگیری فراهم کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان پایه اول در بدو ورود به مدرسه باید حروف الفبا را کامل یاد بگیرند و توانایی خواندن و نوشتن را به صورت صحیح کسب کنند؛ باید اطمینان پیدا کنیم که آنها این موارد را یاد گرفتهاند و نگرانی خانوادهها رفع شود و مطمئن شویم آیا اقدامات متعدد منجر به یادگیری معنا دار مهارتهای پایه در آنها شده است یا خیر.
وی افزود: با رعایت نکات در دستور العمل بهداشتی و دستور العملی که برای بازگشایی مدارس فرستادیم، نکاتی به صورت تفصیلی به عنوان راهنمای عمل برای مدیران مدارس ارسال شد تا کیفیت یادگیری نیز ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/
برچسبها: